Naamsbekendheid is een van de belangrijkste factoren voor het succes van elk bedrijf. Zonder naamsbekendheid kan een bedrijf namelijk moeilijk klanten aantrekken of zijn producten of diensten verkopen. Het vergroten van de naamsbekendheid van een bedrijf is daarom essentieel voor het behalen van succes op de markt. Benieuwd wat voor rol bedrukte reclameartikelen kunnen spelen voor meer naamsbekendheid? Lees dan snel verder!
1. Vermogen
Een van de belangrijkste voordelen van bedrukte reclameartikelen is hun vermogen om de naamsbekendheid van een merk te vergroten. Door bijvoorbeeld het logo of de naam van een bedrijf op een product te drukken, wordt het merk overal waar het artikel wordt gebruikt, gezien. En dat is natuurlijk wat je als bedrijf wil!
Of het nu op kantoor, thuis, op straat of in het openbaar vervoer is, het merk komt onder de aandacht van mensen die het anders misschien niet zouden hebben opgemerkt. Dit vergroot de kans dat het merk blijft hangen bij misschien wel potentiƫle klanten. En hoe meer klanten, hoe meer je je product of dienst verkoopt.
2. Goodiebag
Bedrukte reclameartikelen kunnen ook een effectieve manier zijn om klanten te behouden. Door klanten bijvoorbeeld gratis producten aan te bieden in de vorm van een Goodiebag, laat het bedrijf zien dat het waarde hecht aan hun relatie. Klanten kunnen zich zo gewaardeerd voelen en de kans is groot dat ze daardoor jouw bedrijf bij anderen aanbevelen. Dit leidt dan weer tot positieve mond-tot-mond reclame, wat weer zorgt voor nieuwe klanten!
3. Goede kwaliteit
Een ander voordeel van bedrukte reclameartikelen is dat ze lang meegaan. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een advertentie in een krant of tijdschrift, gaan reclameartikelen langer mee. Ze kunnen voor meerdere doeleinden worden gebruikt. Je kunt van alles laten drukken bij Loopper.nl.
Denk bijvoorbeeld aan pennen, bekers, muismatten en ga zo maar door. Allemaal producten die een stuk langer meegaan dan een krantenknipsel! Dit houdt dus ook in dat het merk constant aanwezig is en herhaaldelijk wordt gezien, waardoor het nog beter blijft hangen!
4. Originele reclame
Naast het vergroten van de naamsbekendheid en het versterken van het behouden van klanten, kunnen bedrukte reclameartikelen ook dienen als een goed alternatief voor traditionele marketing reclame. In vergelijking met bijvoorbeeld advertenties op tv, radio of internet zijn bedrukte reclameartikelen relatief goedkoop. Daarnaast is het ook een keer wat anders dan een spotje op de radio of op de tv.